Tänavu sügisel esimest korda toimunud mess EPA2019 õnnestus nii korraldajate kui ka osalejate hinnangul ja seetõttu lubab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK), et kindlasti toimub EPA ka 2020. aastal.
EPKK juhatuse esimees Roomet Sõrmus nentis, et EPA2019 õnnestus eelkõige seetõttu, et kohal olid oma ala tipud: „Meil oli väga hea meel näha, et sektor oli niivõrd hästi esindatud kohe esimesel aastal. Jäime kindlaks oma visioonile, et mess on B2B suunitlusega, seega tulid külalised sinna eesmärgiga kohtuda ettevõtjatega, tutvuda uue tehnikaga ning saada teadmisi seminaridelt ja konverentsidelt.”
Sõrmuse sõnul toimub EPA ka 2020. aastal ja umbes samal ajal. Formaatki jääb üldjoontes samaks, kuid on võimalik, et tehakse väikeseid muudatusi seminariprogrammi ja messi ajalise kattuvuse osas.
Kas peate oma ettevõtte osalemist EPA2019 messil õnnestunuks?
Renee Mõttus, Dotnuva Baltic AS-i tegevjuht
Meile meeldis messi konkreetne fookus. Külastajad olid peamiselt põllumajandussektoris tegutsevad eksperdid, kellel oli tõsine huvi valdkonna ja seeläbi ka meie tehnika vastu. Küll aga avaldaks mess veelgi suuremat mõju, kui see toimuks varem ehk oktoobri esimeses pooles.
EPA2019 suurim kasutegur oli uute kontaktide loomine ning olemasolevatele klientidele meie uuenduste ja võimaluste tutvustamine. Kuna masinate tootmisprotsess on reeglina 4‒6 kuud pikk, siis ajastuse mõttes on hilissügis ideaalne aeg tehingute vormistamiseks, et uus masin jõuaks kevadeks kohale ja oleks valmis kasutamiseks. Seega meile on müügi ajastamise mõttes kasulikum sügisene mess võrreldes kevadise Maamessiga. Pärast EPA-t oleme saanud mitmeid päringuid ja saatnud pakkumisi, mis said alguse messil loodud kontaktist. Osad neist on üsna lõpusirgel ka tehinguks kujunemas. Kui EPA hoiab ka edaspidi ärimessi suunda, siis oleme huvitatud seal ka 2020. aastal osalema.
Ivar Lapa, TeknEst OÜ juhatuse esimees
TeknEst oli üks esimesi firmasid, mis registreeris osalemise EPA-l juba jaanuaris 2019. EPA toimumisaeg sobib põllumeestele, sest sügistööd on lõpetatud ja seetõttu oli ka palju külastajaid. Lisaks sobib see hästi kokku tublimate põllumeeste autasustamisega koos toreda peoõhtuga.
Messil osalemise suurim kasutegur selgub tavaliselt umbes aasta kuni kaks hiljem. Kuid praegu tundub, et suutsime oma tootepaketi uuendusi ja uudistooteid farmeritele piisavalt hästi tutvustada.
Samas hulgaliselt uusi kontakte ei ole Eesti messidelt enam võimalik saada. Seega on meie jaoks eriti tähtis olemasolevatele klientidele uudistoodete tutvustamine. EPA-messi kokkuvõtteid tehes selgus, et täiesti uusi kliente, kellega varem ei olnud kokkupuudet, tuli meile viis.
Järgmisel EPA-messil osalen kindlasti ning olen korraldajatelt juba broneerinud sama asukoha ja sama suure messipinna kui tänavu. Arvan, et EPA traditsiooni tuleb kindlasti jätkata, sest sellel messil on oma koht olemas.
Rainer Neidra, Bohnenkamp OÜ müügijuht
Bohnenkamp OÜ jaoks oli EPA väga edukas B2B mess. Suurim kasutegur oli see, et messi külastasid inimesed, kes on ettevõtetes otsustaja rollis ja on avatud uutele kontaktidele. Päris mitu suurt ja potentsiaalset klienti tundsid meie ettevõtte vastu huvi ja saime kontakte vahetada. Eriti jäi külastajatega juttu tehes silma see, et kõik olid tulnud kohale kindla seminari või ettevõtte pärast. Niisama uudistajaid oli vähe. EPA-l oleme kindlasti ka järgmisel aastal.
Raili Ilves, Grant Thornton Balticu kliendisuhete haldur
Messil osalemine õnnestus. Meeldis see, et tegemist oli ärilise messiga ehk äri käis rääkimas äriga, niisama jalutajaid oli vähe. Saime huvitavaid kontakte ja eks põhitöö algabki pärast messi, et saadud kontaktidest midagi uut välja võluda. Esimene messilt saadud klienditöö on juba tehtud ja mitmed huvilistele tehtud pakkumised ootavad realiseerumist.